Hvorfor positive selv bekræftelser har ringe effekt og hvilke fem ord der kan gøre hele forskellen.

Det er fast arbejde at være under udvikling – og vores overbevisninger og ordvalg har stor betydning for udfaldet.

Blog

Derfor bliver vi gjort opmærksomme på, at lære at tale og tænke så det støtter op omkring vores ønsker. Det gør vi blandt andet v.h.a. affirmationer – de positive selv bekræftelser.

Har det nogen effekt?

Du siger måske højt og tydeligt;  “Jeg er smuk, slank og fuld af energi” mens det modsatte i virkeligheden er tilfældet. Der er ingen tvivl om, at du umiddelbart bliver mere glad af det sige den positive bekræftelse end den negativt ladede, MEN har det nogen synderlig effekt?

Du står måske kort efter helt slukøret og mærker, at bekræftelsen langt fra matcher den tilstand du befinder dig i.

Tvivlen vil nage og en indre stemme måske sige; “Gu er du da ej fuld af energi. Du er ligeså træt som et helt alderdomshjem”. Og hvad hjalp det så at sige det. Du føler et pres, hvilket sjældent er særlig motiverende.

 De fem magiske ord.

Jeg lærte for år tilbage, at følgende fem ord gør det hele mere spiseligt og tillige også er motiverende. De fem magiske ord er; Jeg er i færd med …

Det kunne være; Jeg er i færd med at få mere energi, Jeg er i færd med at opbygge energi, Jeg er i færd med at opbygge mine resurser osv.

Mærk selv hvilken forskel det gør:-)  Det er fedt at være i færd med noget godt og det vil vi gerne have mere af!

Jeg håber du nu er i færd med at få det endnu bedre end du nogensinde har haft det før.

Held og lykke.

Kærlig hilsen Jette

Om Jette Holm

Holistisk arbejdende terapeut, underviser og forfatter. Indehaver af Den Danske Skole for Komplementærterapi. Uddanner bl.a "Livsstilskonsulenter" og "Livsstilsterapeuter". Jeg har skrevet 14 bøger om personlig udvikling, om bla. personlighedtyper og krystaller. Jeg er 46 år, mor til Nikita på 6 og Niklas på 19. Derudover er jeg gift med Jacob, som jeg har Nikita sammen med og er tillige bonusmor til Josephine på 15 og Sebastian på 16.
Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized og tagget , , , , , , , , , , . Bogmærk permalinket.

Et svar til Hvorfor positive selv bekræftelser har ringe effekt og hvilke fem ord der kan gøre hele forskellen.

  1. Tak for de 5 magiske ord Jette, jeg vil afprøve disse selv.
    Irene

Skriv en kommentar